Skip to main content

Case
Wootec

Vi har skabt en brand- strategi og identitet for Wootec, som både kunne præsentere virksomheden fra sin tekniske og bæredygtige side.

Refleksion

Wootec casen tillod os at arbejde ud fra et meget bæredygtigt perspektiv, hvilket er en spændende opblomstrende verden lige nu. Det giver muligheden for at være nytænkende og formidle et brand fra et samfundsmæssigt perspektiv, hvilket sætter tingene i en større kontekst – og det er vi vilde med

JUICE

Sådan hjalp vi Wootec

Wootec visitkort

Hvordan kan en virksomhed informere om deres bæredygtige produkt og samtidig oplyse og opfordre andre virksomheder til at gå samme vej?

“Wooly” er en multinational virksomhed, som har opfundet et alternativ til fåreuld, hvor man, uden animalsk materiale, i stedet producerer syntetisk uld. Udfordringen var at finde den rette måde, hvorpå de kunne opfordre virksomheder til at opnå mere, og lave en langvarig forandring, med en bæredygtig tekstilproduktion.

Gennem vores research opdagede vi en generel opfattelse af, at veganske mærker har en tendens til at have en belærende tone overfor folk, der ikke deler deres holdning.

Denne indsigt synes vi gav mening for “Wooly” at bryde med, ved at fremstå proaktiv og logisk, med en motiverende, modig og informerende tilgang, der kunne opfordre virksomheder til at tage det bedre valg. Desuden ændrede vi navnet til ‘Wootec’, da navnet Wooly allerede var brugt af mange andre virksomheder og vi gennem undersøgelser fandt frem til, at ‘Wootec’ bedre afspejlede virksomhedens moderne metoder.