Skip to main content

Case
Tjilico

Vi har skabt et unikt visuelt udtryk og en storytelling for Tjilico, der fokuserer på hovedindgrediensen i deres paste, nemlig chili og dermed indholdet af capsaicin, der øger udskillelsen af endorfiner.

Refleksion

At arbejde med Tjilico casen har været enormt spændende for vores kreative hjerner! Vi har haft mulighed for at kreere noget helt fra bunden og basere det på et sjovt koncept, der taler ind den store trend omhandlede det mentale helbred

JUICE

Sådan hjalp vi Tjilico

Tjilico - Chili-paste

Hvordan kan et nyt produkt positioneres på et konkurrencefyldt marked og blive det foretrukne køb hos forbrugeren?

“TJILICO” er en dansk virksomhed, som producerer og leverer en kvalitets chili-paste fremstillet i Danmark uden brug af konserveringsmidler eller tilsætningsstoffer. Udfordringen for virksomheden var, hvordan de skulle forholde sig til at positionere sig i et meget konkurrencefyldt marked, når deres vision var at blive den foretrukne nordiske chili paste.

Ud fra vores research fandt vi ud af, at chili indeholder det kemiske stof capsaicin, som øger udskillelsen af endorfiner, der skaber en lykkefølelse.

Denne indsigt synes vi var original og interessant at se ind i, når der skulle udformes en brandidentitet for Tjilico, da den talte ind i en meget aktuel trend på det nordiske marked, nemlig et fokus på det mentale helbred. Vi nåede frem til at Tjilico skal sprede glæde med positiv energi og inspirere folk til at leve livet. “Tjilico gør det nemt at putte en skefuld glæde på dit måltid og dermed på tilværelsen – lev livet stærkt”.